Publicat: Dj Mar 18, 2004 12:48 am Assumpte: Partits nacionalistes europeus faran una candidatura única
Partits nacionalistes europeus faran una candidatura única per a les eleccions europees
Tal i com informa DiariParlem, l'Aliança Lliure Europea (ALE), formada per grups polítics nacionalistes i regionalistes, farà l'assemblea general anual amb un únic punt en l'ordre del dia: 'l'establiment d'aquest grup com a partit polític europeu després de la nova reglamentació europea sobre formacions polítiques'. Ja formen part de l'ALE Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) i Unitat Catalana (UC), i el PSM com a partit observador. També hi ha Eusko Alkartasuna, BNG i nacionalistes corsos, bretons, gal·lesos, occitans i escocesos. El BLOC no hi és, ni com a partit observador.
L'ALE ha declarat que es tracta d'un 'esdeveniment històric que enfortirà l'estreta col·laboració entre partits nacionalistes cívics i progressistes que lluiten per una Europa dels pobles en què les nacions sense estat tinguin una plena representació'. Ara mateix, l'ALE forma amb els Verds un grup al Parlament europeu, de 44 membres, el quart més important. Al gener, partits verds europeus van ser els primers d'agrupar-se en una candidatura única.
Aclariment: El BLOC demanà l'entrada a l'ALE aprovant-se al propi congrés del BLOC com a ressolució. Tot i això l'ALE encara no ha ressolt la seua inclusió donat el poder de veto que els partits membres tenen segons els estatuts. Al cas del BLOC, fou ERC qui es va negar a la seua inlusió alegant que ells representaven ''la nació catalana''. No passà el mateix amb PSM que és membre observador. Tampoc amb EAJ-PNV qui es va admetre sense impediments per part d'EA.
Els grups polítics nacionalistes i regionalistes que formen l'Aliança Lliure Europea (ALE) a l'Eurocambra s'aplegaran el 25 i 26 de març a Barcelona per formalitzar la creació d'una formació política única de cara a les pròximes eleccions europees del 13 de juny.
"Deixant de banda per un moment els estira-i-arronses entre el Bloc, ERC i d'altres, trobo que aquesta notícia és excel·lent. Aplegar-nos totes les nacions oprimides a l'abric d'un sostre comú és el millor que podíem fer per a fer-nos sentir i per fer pinya. Ja era hora!" opinio de Noicat.
extret d'un altre foro.
www.racocatala.com/ _________________ INFORMAR DE LA VERITAT,ES UN DRET!
(WWW.OCBWEB.ORG/)
(WWW.FREECATALONIA.COM/)
Carod obre l’Assemblea General de l’Aliança Lliure Europea (ALE)
Josep-Lluís Carod-Rovira ha assenyalat aquest matí que ERC té dues grans responsabilitats en l’àmbit europeu: “aconseguir que finalment les diverses nacionalitats puguem tenir presència institucional a Europa” i que el català sigui reconegut com a llengua oficial a la Unió Europea (UE).
Carod ha donat la benvinguda a l’assemblea general de l’Aliança Lliure Europea (ALE) als eurodiputats i representants de partits polítics de nacions sense estat dient que “el dia que ERC sigui majoritari, Barcelona serà la capital de la República catalana lliure”.
El secretari general ha repassat els èxits electorals d’ERC indicant que, des de la darrera assemblea de l’ALE a Barcelona –ara fa dos anys–, “les coses han canviat molt per a ERC”, i ha destacat l’augment de la presència institucional als ajuntaments, Parlament de Catalunya i a les Corts de Madrid.
Carod ha atribuït el nou mapa a Catalunya al final de cicle per la fi de l’etapa Pujol i al començament d’una nova etapa en què el discurs nou, d’ERC, vincula la sobirania nacional amb la qualitat de vida. En aquest sentit ha destacat que “és català qui vol ser català”.
En aquesta nova etapa un cop el PP ha sortit del Govern espanyol, Carod considera que “el PSOE té una enorme responsabilitat” i que ha de triar entre seguir aplicant el model del PP, “uniformista i centralista, al·lèrgic a la diversitat” o iniciar una nova etapa on es reconegui la diversitat.
La primera sessió de l’assemblea de l’ALE, titulada “Unitat en la diversitat: nacions i pobles lliures en la nova Europa”, ha comptat també amb la internvenció, per part d’ERC, del portaveu parlamentari, Josep Huguet, que ha parlat de l’herència econòmica que deixa José Maria Aznar, dels resultats de la Convenció catalana sobre la Constitució europea i dels reptes de les nacions sense estat en la nova Europa.
Huguet ha indicat que “la fi de l’etapa Pujol també és la fi de l’etapa del mite d’Europa” pels catalans; “es pensava que el que no es resoldria a Madrid es resoldria a Europa”. Per això creu que la Constitució europea “posa sobre la taula l’hora de la veritat, a Europa no ets res si no ets Estat”.
El portaveu al Parlament ha destacat també que amb l’ampliació de la UE hi haurà llengües menys parlades que el català que seran oficials i ha destacat que el repte de les nacions sense estat és “construir una democràcia de proximitat, on l’exercici de les llibertats sigui en el marc més proper”. En aquest sentit considera que les nacions “tenimn l’obligació de garantir l’estat del benestar des de la nostra sobirania”.
La sessió del matí també ha inclòs un debat sobre la Constitució europea, en què ha intervingut principalment el representant de l’ALE a la Convenció, l’eurodiputat Neil MacCormick; la presidenta de l’ALE, Nelly Maes, i el propi Huguet.
El portaveu de relacions internacionals del Parti Québecois, Daniel Tump, ha tancat la jornada explicant la situació del seu partit, que ha passat a l’oposició a l’Assemblea Nacional i després de fer comparacions amb les minories europees, ha explicat els reptes que les minories tenen per fer valer la seva diversitat cultural, lingüística i política. _________________ INFORMAR DE LA VERITAT,ES UN DRET!
(WWW.OCBWEB.ORG/)
(WWW.FREECATALONIA.COM/)
matalsser...jo també estic sorpres...idò no se com deu anar però no pareix el mateix que negava pactar fidelment amb els que no compartien els mateixos objectius...però a mi el PSM, me te encantat sempre fa bona feina... _________________ INFORMAR DE LA VERITAT,ES UN DRET!
(WWW.OCBWEB.ORG/)
(WWW.FREECATALONIA.COM/)
Registrat: 11 Set 2003 Missatges: 485 Ubicació: deià
Publicat: Dc Mai 12, 2004 6:54 pm Assumpte:
sí. Amb això no vull dir que no el pogués fer millor, que sí que ho podria fer. Però me pareix que, tot i que darrerament està superant el sotrec de les darreres autonòmiques, està actuant de manera sempre bastant coherent amb allò que predica, cosa que no poden fer tots. Les aliances que ha fet per europa a mi tampoc em emblen les més desitjables (pel que fa a CiU i al PNB, ja que BNV i BNG si són d'esquerres i nacionalistes, tal com el PSM), però tenc entès que eren les úniques possibles, ja que altres partits més propers com és ERC preferien anar sols per poder veure clarament la seva capacitat a les Balears. Jo anim a tota l'esquerra soberanista de les Illes a ajuntar-se pq com diu es refrany "la unió fa la força".
S'ha de saber ésser crític i me pareix que no ho ets gaire.
Per una vegada, i sense que serveixi de precedent, estic dispost a donar-li la raó, Sr. Matalasser.
lluís escrigué:
tenc entès que eren les úniques possibles
Jo penso que la millor possibilitat en aquest cas, per no contradir-se a ells mateixos, era la de no presentar-se a les eleccions europees. Era una altra possibilitat que vosté, Sr. Lluís, no havia contemplat. L'únic que pot impulsar al PSM a pactar amb CiU o PNV és la comandera pura i dura. Són partits d'ideologies totalment contraposades. L'unica cosa que els uneix és el fet de ser partits nacionalistes, però és que UM també ho és nacionalista...
lluís escrigué:
tot i que darrerament està superant el sotrec de les darreres autonòmiques, està actuant de manera sempre bastant coherent amb allò que predica
No crec ni que s'hagi superat el sotrec de les autonòmiques, ni que s'actui de forma coherent. Conec més d'un militant del PSM que no fa contes votar al seu partit a les europees... Jo mateix soc votant del PSM, però si les coses no es fan bé s'han de criticar. Com veu tracto de fer crítica constructiva, aportant la que a mi em pareixia la millor solució: no presentar-se. Però és que no em cap dins del cap aquest pacte de llops _________________
Pere Bernat escrigué:
No sé si algú ha pogut entrar al meu despatx i al meu PC (sempre estan oberts i jo pas poc tems al despatx)
bÉ jo hem referesc a l tema de català. Jo entenc que desde el punt de vista de coherencia dins el partit es veu malament, peró jo crec que davant les destroses del PP, presenta bons treballs....bé. pot ser si que no ho he estat molt crític. Ara que jo no diria que es un partit amb el caos intern del PSIB. _________________ INFORMAR DE LA VERITAT,ES UN DRET!
(WWW.OCBWEB.ORG/)
(WWW.FREECATALONIA.COM/)
Registrat: 11 Set 2003 Missatges: 485 Ubicació: deià
Publicat: Dj Mai 13, 2004 2:43 pm Assumpte:
supòs que no presentar-se hagués estat una possibilitat, però no ho sé... jo preferesc que s'hagin presentat, tot i que no amb la millor de les formes possibles... però clar, tot és opinable!
respecte a lo segon que me diu, jo tampoc crec q s'hagi superat es sotrac de ses autonòmiques, i ho dic. ara bé, lo de actuar de forma coherent (o bastant, que és lo que jo dic) no sé, jo crec q si, que tot i anar una mica despstats, més o menys mantenen es tipus.
amb lo que no estic gens d'acord és amb això de que UM és un partit nacionalista. és un partit per a comandar i ja basta. a mi almanco des des març passat me pareix que han perdut tota integritat ideològica.
estic d'acord amb en lluis sobre UM.Jo soc de les persones que dic, que a mi més igual si el nacionalisme es de centre o de esquerres...mentres sigui nacionalista, amb el que repercuteix, llengua,terra,cultura...
Per ara UM no te els requisits de nacionalista,que ja m'agradaria que tengues.Però en fi...ja se sap on va a parar tota la dreta de les balears. _________________ INFORMAR DE LA VERITAT,ES UN DRET!
(WWW.OCBWEB.ORG/)
(WWW.FREECATALONIA.COM/)
L'important és treballar pel nacionalisme. Per això el PSM s'ha coaligat amb qui ho ha fet.
Esquerres o dretes són postures ficticies sense sobirania.
ERC, com a novetat en el panorama polític, el que fa és dividir pel cantó on més li hagués agradat lograr al mateix Aznar. Un dia d'aquest el rei li penjarà una medalla al mesies Carod, pel serveis prestats a la madre patria.
No pots publicar nous temes en aquest fòrum No pots respondre a temes en aquest fòrum No pots editar els teus missatges en aquest fòrum No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum No pots votar a les enquestes en aquest fòrum